Cercetătorii americani de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT) au creat un model conceptual de avion, despre care spun că ar fi mult mai eficient decât cele din prezent, scrie Daily Mail.
Concret, prototipul este un biplan, adică reprezintă două avioane suprapuse. Cercetătorii au testat modelul, folosind simularea computerizată şi au ajuns la concluzia că acest avion ar consuma mai puţin combustibil decât unul obişnuit şi ar avea nevoie de mai puţină putere pentru a decola şi a se menţine în aer.
În plus, noul avion ar produce mai puţin boom sonic, adică sunetul produs de undele de şoc create de avioanele supersonice.
Qiqi Wang şi colegii săi de la MIT spun că vor ca noul avion să înlocuiască aeronavele Concorde, care zburau cu o viteză de două ori mai mare decât a sunetului şi ajungeau de la New York la Paris în trei ore şi jumătate. În timp, însă, preţul mare al biletelor, costurile cu combustibilul, boomul sonic şi locurile puţine au făcut ca avionul Concorde să fie scos din uz, în 2003.
Daily Mail scrie, însă, că mare parte dintre aceste probleme ar fi rezolvate de noul concept de avion. Wang şi colegii săi spun că aripile suprapuse ar anula undele de şoc, iar puterea necesară decolării este de două ori mai mică decât în cazul unui avion obişnuit.
În plus, şi necesarul de combustibil ar fi înjumătăţit, susţin cercetătorii de la MIT. „La decolare, avionul nu trebuie ridice doar greutatea lui şi a pasagerilor, ci şi a combustibilului. Dacă se reduce cantitatea de combustibil necesară, avionul va fi mai uşor la decolare. E o reacţie în lanţ”, a explicat Wang.
Cercetătorii americani de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT) au creat un model conceptual de avion, despre care spun că ar fi mult mai eficient decât cele din prezent, scrie Daily Mail.
Concret, prototipul este un biplan