Consilierii generali au aprobat, în şedinţa extraordinară de joi, Regulamentul de publicitate al Capitalei potrivit căruia amplasarea panourilor publicitare pe domeniul public sau privat se va face doar după organizarea de către Primăria Bucureşti a unor licitaţii care trebuie aprobate de CGMB, conform agenţiei Mediafax.
De la şedinţa extraordinară de joi, prima din 2011, au lipsit consilierii PSD şi PNL, astfel că Regulamentul local de publicitate al municipiului Bucureşti a fost aprobat prin votul a 28 de consilieri PRM şi PDL. Proiectului supus dezbaterii publice i-au fost aduse amendamente fiindu-i schimbat inclusiv titlul.
Printre amendamentele aduse se prevede ca angajaţii Primăriei Capitalei să ceară studii de amplasament privind numărul şi dimensiunea reclamei, iar cei care vor dori să amplaseze mijloace de publicitate în Bucureşti urmând să-şi procure caiete de sarcini în care vor fi trecute toate condiţiile pentru amplasarea acestor mijloace de publicitate.
Direcţia de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din PMB va organiza licitaţiile în baza unor studii de amplasament privind numărul şi dimensiunile construcţiilor publicitare, dar şi distanţele dintre panourile publicitare.
Totodată, deşi primarul Capitalei, Sorin Oprescu, care nu a participat la şedinţa extraordinară convocată de consilierii municipali, şi-ar fi dorit ca reclamanele publicitare să nu mai fie permise în centrul Capitalei, unul dintre amendamentele la regulament permite amplasare acestor mijloace publicitare în continuare în aceste zone centrale.
Potrivit noului regulament, va fi interzisă amplasarea reclamelor publicitare pe monumente sau pe clădirile monumente istorice, precum şi pe imobilele în care funcţionează instituţiile publice.
În cazul reclamelor care urmează să fie amplasate în zona drumurilor publice, licitantul trebuie să obţină avizul Comisi