ANALIZĂ. Cel mai bine făcut soldat din armata Dacia, noul Duster, intră în lupta pentru supremaţia segmentului SUV înzestrat cu o armă letală - preţul substanţial inferior concurenţei. Sursa: Dacia
Modelele Dacia nu sunt cele mai spectaculoase. Nu dispun de sisteme high-tech. Nu impresionează prin motorizări. Ele sunt încăpătoare, gândite să răzbească prin gropi şi, mai presus de orice, ieftine.
Cel mai recent produs al constructorului de la Piteşti – SUV-ul Duster, prezentat în această săptămână la Salonul Auto de la Geneva şi pe care îl vom vedea începând de luna viitoare în trafic – izbuteşte să completeze virtuţile tradiţionale Dacia (spaţiu generos, robusteţe, preţuri accesibile) cu un aspect care nu îl plasează din oficiu la mare distanţă de concurenţii direcţi.
Evident, Dacia Duster nu va convinge prea mulţi potenţiali clienţi cu şarmul său. Principalul avantaj competitiv rămâne preţul – ca în cazul oricărui model al mărcii – mai mic, în versiunea de bază, cu 1.750 de euro decât al celui mai ieftin concurent (Dacia Duster – 10 500 de euro, Suzuki SX4 – 12.250 de euro).
Atac la Kia si Hyundai
Există, în linii mari, opt modele SUV/crossover cu dimensiuni şi proprietăţi apropiate: Kia Sportage, Hyundai Tucson, Skoda Yeti, Suzuki SX4, Fiat Sedici, Nissan Qashqai, Toyota RAV4 şi Volkswagen Tiguan.
Yeti, SX4 şi Sedici sunt mai mici, ultimele două fiind, în fapt, nişte automobile compacte cu gardă la sol mărită şi sistem de tracţiune integrală (pe anumite versiuni).
Principalii adversari ai Dusterului sunt două modele sud-coreene dezvoltate pe aceeaşi platformă tehnică, Kia Sportage şi Hyundai Tucson. Mai ales ultimul a dominat autoritar, în anii trecuţi, segmentul SUV compact. Situaţia s-ar putea schimba în 2010. Cea mai scumpă versiune Dacia Duster (15.600 de euro) costă mai