Prima generaţie a Logan a lansat Dacia pe piaţa europeană şi a susţinut creşterea producţiei uzinei de la 300 la peste 500 de maşini pe zi. Acum, Logan II este asamblat într-o uzină ce lucrează la capacitate maximă, dar peste jumătate din producţia sa merge la export.
WikiZF: Profilul companiei Dacia
Dacia Logan, „pariul nebun“ al lui Louis Schweitzer, maşina de 5.000 de euro, prima maşină „low-cost“, a luat piaţa europeană prin surprindere în 2004, atunci când Renault a lansat-o oficial.
După opt ani, timp în care peste 2,5 milioane de maşini s-au vândut sub sigla Logan la nivel mondial, francezii au prezentat cea de-a doua generaţie la Salonul Auto de la Paris, din toamna anului trecut.
La şase luni de când a fost lansată oficial pe piaţa europeană, producţia celei de-a doua generaţii a Logan a ajuns deja la un total de aproape 48.000 de unităţi, din noiembrie anul trecut şi până la sfârşitul lunii mai din acest an.
Spre comparaţie, în primele şase luni ale primei generaţii de Logan, Dacia vânduse deja circa 23.000 de unităţi, iar în derulare erau alte 17.000. Pe de altă parte, în timp ce la acea vreme 90% din producţie era vândută în România, în prezent doar 40% din modelele Logan sedan se mai vând pe piaţa internă, iar la nivel total exporturile au depăşit deja pragul de 90% din totalul producţiei uzinei de la Mioveni.
„În 2004 «defilam» şi pe intern şi pe extern cu Logan berlină, în 2013 Loganul modernizat e acompaniat de Duster, Sandero şi Sandero Stepway, care înseamnă o ofertă mult mai bogată şi tânără. Explicaţia volumelor mai mari din 2013 comparativ cu 2004 stă în primul rând în căderea dramatică a pieţei interne, care nu a mai cerut nimic, şi exporturi. Exporturile nu erau fezabile în 2004 pentru o marcă nou lansată pe piaţă, care nu cucerise o imagine, acu