Comparativ cu celelalte tari din regiune, piata asigurarilor din Romania ramane mult subdezvoltata. Cu numai 89 euro PBS/capita in 2012, Romania se situeaza la mai putin de o treime din media regionala de 333 euro PBS/capita, si mult sub nivelul din Cehia sau Polonia (582 euro si respectiv 398 euro per capita), se arata in studiul Insurance in CE – The Channel Efficiency Potential, realizat de Roland Berger Strategy Consultants in parteneriat cu Efma (European Financial Management and Marketing Association) printre top managerii companiilor de asigurari din Europa Centrala si de Est (ECE).
Intrebati cum ar putea justifica acest nivel scazut in Romania, multi respondenti au indicat PIB-ul scazut si veniturile joase ale populatiei ca principale cauze, insa chiar raportat la nivelul PIB-ului, volumul primelor brute subscrise din Romania se situeaza la numai 1.4% din PIB, fata de o medie regionala de 3% din PIB.
Cu toate acestea, in ciuda unui nivel inca modest al pietei de asigurari din tara, concurenta din acest sector pare sa fie mai intensa fata detarile vecine. Astfel concentrarea pietei este mai mica, primii 3 jucatori din Romania insumand cote de piata de aproximativ 37%, fata de un nivel mediu de 49% in regiune. Spre comparatie, in Cehia, Polonia, Slovacia si Croatia acest indicator se situeaza la peste 50%, iar in Slovacia este chiar foarte aproape de nivelul de 60%.Bancassurance si mediul online, cel mai mare potential
Pentru asiguratorii din intreaga regiune, agentiile/sucursalele si reteaua de agenti au prioritate printre canalele de vanzari. Opiniile cu privire la rolul lor viitor sunt insa foarte impartite, variind de la cresteri sustinute pana la stagnare sau chiar declin. In aceste conditii, canalul brokerilor corporate si bancassurance vor ramane vitale pentru jucatori. De fapt, bancassurance si bancassurance vor ramane vitale pentru