Târgurile online încep să îşi facă loc în programul de evenimente ale anului. Gheaţa segmentului a fost spartă de imobiliare, a urmat un târg de joburi, iar recent s-a încheiat unul dedicat turismului. Avantajele sunt certe: atât pentru organizatori, cât şi pentru participanţi, costurile sunt mult mai mici decât în cazul târgurilor clasice, în vreme ce numărul vizitatorilor este de până la cinci ori mai mare.
S-ar putea spune că târgurile online au transformat în avantaje minusurile unei expoziţii tradiţionale. Accesul gratuit, timpul câştigat de părţile implicate, accesibilitatea facilă, indiferent de vreme, sunt câteva plusuri faţă de cele ale unui târg tradiţional. Însă, în cazul în care conexiunea la internet cade ori expozantul online pe care l-ai contactat este angajat într-o altă discuţie, ai şanse mari să părăseşti site-ul destul de dezamăgit.
Primul târg organizat în mediul online, ImoSfera, s-a derulat în luna iunie şi a necesitat o investiţie de 15.000 de euro. Târgul a pus la dispoziţia vizitatorilor o platformă chat, operaţională în intervalul orar 10.00-20.00. Evenimentul a numărat 32 de standuri customizate ale dezvoltatorilor imobiliari, o galerie foto, iar vizitatorii au putut descărca broşuri şi au avut acces la datele de contact ale expozanţilor.
Turismul se vinde bine pe internet
Preţul standard de înscriere pentru un expozant a fost de 357 de euro. La un simplu calcul, compania a reuşit să recupereze aproximativ 75% din suma investită, deşi a atras mult mai mulţi vizitatori decât un târg clasic. „Am beneficiat de un mare capital de imagine, dar şi de un record de trafic pe site-ul nostru imobiliar (peste 19.000 de unici/zi, n.red)“, spune Daniel Crainic, marketing manager imobiliare.ro, organizatorul evenimentului. În cele şase zile de târg, pe site au fost înregistraţi aproape 26.000 de vizitatori unici şi 38.000 de