La aproape doi ani de când Ford a lansat Focus RS500, cel mai puternic model al său destinat pieţei europene, dar realizat pe generaţia anterioară, constructorul european revine în forţă pe segmentul hot-hatchurilor cu noul Focus ST, ce are la bază noua generaţie a modelului compact.
Acum ST-ul nu mai este disponibil sub forma unui coupe, ci doar în cinci uşi sau - surpriză - ca Sportsbreak. Indiferent de versiune, ST-ul atrage toate privirile pe stradă, mai ales că dispune şi de o paletă de culori care includ Colorado Red, Yellow Sunset şi Performance Blue.
Indiferent de unghiul din care cineva se uită la noul ST va fi surprins de trăsăturile sale dinamice, dar şi elegante. Din faţă se observă grila imensă a radiatorului care "trădează" motorul puternic de sub capotă, în timp ce în spate evacuarea dublă este acum amplasată central, soluţie întâlnită de obicei la automobile supersport precum Ferrari sau Pagani.
În habitaclu atmosfera sport continuă să fie prezentă. Aici putem include noile scaune Recaro ce oferă un bun suport lateral fără a afecta confortul şi "emblema ST de pe noul volan sport. Desigur, ca şi la generaţia anterioară, în partea centrală a consolei de bord sunt prezente cele trei ceasuri care indică temperatura motorului, presiunea turbinei de supraalimentare şi presiunea uleiului.
Faţă de generaţia anterioară, Focus ST a trecut printr-o transformare puternică. În primul rând s-a renunţat la motorul cu cinci cilindri în linie cu o capacitate de 2,5 litri în favoarea unuia de nouă generaţie EcoBoost de 2,0 litri şi 250 CP.
În altă versiune acest motor se regăseşte şi pe Mondeo, dar şi S-Max, însă pe ST acesta a fost optimizat atât pentru performanţă, cât şi pentru consum. Spre exemplu, dacă în cazul unui Mondeo echipat tot cu motorul EcoBoost de 2,0 litri, dar cuplat la o cutie automată