Concluzia aparține consilierilor de vânzari de la reprezentanțele auto, careiau rar pauze atunci cât sunt de serviciu. Ca să aibă bani să cumpere o mașină cu banii jos și nu în rate, tinerii apelează la Programul Rabla, care este o afacere veritabilă pentru ei. Consilierii de vânzări de la reprezentanțele auto din orașul de pe Bârzava nu se plâng de faptul că nu ar avea clienți.
În ciuda crizei economice, numărul clienților este mai mare.
Dacă ar fi să descrie profilul clientului ideal, la unison, consilierii de vânzări spun că cel care cumpără este tânăr, încrezător că poate acoperi o rată la bancă sau are în mână, ticsite bine, trei vaucere, care îl ajută să dea bani mai puțini pe mașină.
Daniel Stancu este consilieri de vânzări la showroom-ul din centrul orașului, care aparține firmei Peugeot. Tânărul spune că numai la finele anului trecut a vândut șapte mașini.
“De obicei, tinerii sunt interesați de mașinile noastre, iar partea bună a lucrurilor este că cele preferate de ei nu sunt chiar cele mai ieftine.
Cel mai bine se vând mașinile Peugeot 206, care valorează 9.600 de euro, în contextul în care cele mai ieftine sunt cele din seria 107, care costă cu
1.000 de euro mai puțin”, spune consilierul de vânzări, care preconizează că vânzările la mașini vor crește de abia în vară. Anul acesta, sunt numai trei mașini contractate deja.
Reșițenii preferă Dacia și Renault
La Auto Group Reșița, oamenii se înghesuie să își cumpere o Dacie Logan sau chiar Sandero. Anul trecut, circa 600 de cărășeni și-au cumpărat o mașină tradițional românească, prin Programul Remat.
“Pentru 2011, apreciem că numărul mașinilor Dacia și Renault pe care le vom vinde va fi cel puțin la nivelul celui de anul trecut”, spune Claudiu Rusu, șef vânzări Renault Reșița. Și pentru că tot s-a lansat Programul “Rabla” și în aces