Aproape jumătate dintre românii cu vârsta peste 18 ani, respectiv 47%, consumă bere în perioada sărbătorilor de iarnă, relevă un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă Gfk România, la solicitarea Asociaţiei 'Berarii României', relatează Agerpres.
Potrivit unui comunicat al Asociaţiei, studiul a investigat, totodată, şi motivele care stau la baza consumării variantei fără alcool a băuturii. Astfel, 35,8% din consumatorii de bere fără alcool aleg această băutură ca să-şi poată conduce maşina.
Rezultatele privind motivaţiile de consum ale berii fără alcool vin să completeze campania lansată la începutul lunii decembrie de Asociaţia 'Berarii României', prin care li se reaminteşte şoferilor români să nu se urce la volanul maşinii după ce au consumat băuturi alcoolice. Lansată sub sloganul 'Cedează volanul când bei!', campania a avut sprijinul Direcţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române şi de cel al Consiliului Naţional al Audiovizualului.
Studiul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.048 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârsta peste 18 ani, iar perioada în care s-a derulat studiul a fost 28 octombrie - 17 noiembrie. Rezultatele studiului sunt reprezentative pentru populaţia României cu vârsta peste 18 ani.
Berea este una dintre cele mai vechi şi mai populare băuturi produsă din ingrediente naturale şi care, datorită gustului plăcut şi efectului său răcoritor, face parte din dieta zilnică a multor români.
Asociaţia 'Berarii României' a fost înfiinţată în anul 2004. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producători de bere din România: Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries, cărora li s-au alăturat, începând cu 2011, cei mai importanţi producători de hamei şi malţ - Asociaţia Producătorilor de Hamei din România şi Soufflet Malţ