Cea de-a 11 ediţie a competiţiei naţionale „Maşina Anului în România“ marchează două decade de automobil şi presă auto.
Zece maşini vor fi testate şi evaluate de 19 jurnalişti auto pentru ca una să devină marea câştigătoare. Totul va fi dezvăluit la TVR 1, pe 15 decembrie, în direct, de la ora 21:10. La debutul show-ului vom avea o serie de 11 superaltive, de la „Debutul Anului" şi „PR-ul anului" şi până la „Compania Anului" sau „Managerul Anului".
În 2009 APAR vine cu un Premiu Special pentru întreaga carieră ce va fi acordat celui mai important actor- persoană sau firmă- al industriei auto din Romania in aceste două decade. Dacă anul trecut, Dacia Sandero pornea ca o mare favorită, anul acesta competiţia este extrem de strânsă, fiecare maşină păstrând şanse de victorie, incluzând noul VW Polo care a căştigat titlul European oferit de COTY.
Poate câştiga Polo şi în România? Istoria celor 11 ediţii ne arată că deja s-a întâmplat dar nu a fost o regulă. Juriul nostru acţionează după aceleşi principii ca şi cel european dar ţine cont şi de realităţile specifice ale pieţii noastre. Care este atunci relavanţa celor două titluri? Este exact diferenţa între guvernul european - vezi Comisia Europeană şi executivul de la Palatul Victoria.
România este membră UE şi trebuie să ţină cont de ce hotărăşte Bruxelles-ul. La nivelul nostru, „Maşina Anului în România" este foarte importantă, fiind un titlu naţional relavant, notoriu şi aşteptat la fiecare sfârşit de an. Competiţia lansată de APAR în decembrie 1998 a fost nu doar agreată dar şi dată de exemplu pentru Estul Europei de COTY, ca fiind serioasă şi elocventă. Este şi originalul, de vreme ce unii s-au grăbit să o copieze, iar alţii aşteaptă probabil un moment potrivit să o facă. Însă o copie rămâne o imitaţie. Originalul merge mai departe.