Pentru psihologie au aparut doar trei manuale alternative. "Acestea sunt mai interesante si motivante fata de vechiul manual, prin aplicatiile oferite si exemplele prezentate la care se adauga selectia unor texte ce sustin o notiune", ne-a spus profesor Liliana Cotiga, inspector scolar de stiinte socio-umane in cadrul ISJ Iasi. Mereu, elevii si profesorii s-au plans de limbajul greoi al vechiului manual de psihologie. "Se vede in noile manuale de psihologie o ameliorare a limbajului utilizat in sensul accesibilitatii unui copil de clasa a X-a. Exista manuale mai dificile si altele mai accesibile. Profesorii pot alege un manual in functie de nivelul si posibilitatea clasei", ne-a mai spus inspector Nita Nedea.
Profesorii trebuie sa munceasca mai mult
Tot in legatura cu selectia manualului dupa care urmeaza sa studieze elevii, profesorii trebuie sa tina cont, in primul rand, de aspectul continuturilor care pot acoperi programa scolara. Aici este problema. In principiu, exista o corespondenta intre programa si unitatile de invatare, desi perspectiva de abordare a programei este diferita de la un manual la altul. Unele manuale contin procesele si fenomenele psihice abordate de manualul unic, initial, tratate integral sau doar tangential, in timp ce alte manuale abordeaza selectiv, implicit, procesele si fenomenele psihice, ne-a precizat inspector Liliana Cotiga. Din aceste motive, elevii care peste doi ani vor da admitere la psihologie, vor fi nevoiti sa consulte mai multe manuale si sa ceara ajutorul profesorilor. "Ramane doar aportul profesorului, demersul creator in ceea ce priveste asigurarea competentelor si finalizarea programei. Indiferent de manual, obligativitatea profesorului este de a acoperi programa", a mai spus inspector Liliana Cotiga.
Pentru psihologie au aparut doar trei manuale alternative. "Acestea sunt mai inter