Zoltan Brassai, directorul de operaţiuni în cadrul Companiei Naţionale de Vânzări a Ford România, importatorul mărcii americane pe piaţa locală, este de părere că Ford a luat o mai bună decizie să vină în România decât Mercedes să investească în Ungaria, aici existând un potenţial de creştere mai mare.
"România este cea mai promiţătoare piaţă din Europa Centrală şi de Est. Aici există un grad ridicat de pregătire, taxele sunt la un nivel scăzut, există un impozit unic şi, desigur, face parte din UE. Dacă eu aş fi un investitor, eu aş investi în România în momentul de faţă", a spus directorul de operaţiuni care coordonează o reţea de aproape 40 de centre Ford de pe piaţa locală. Această declaraţie vine pe fondul pierderii investiţiei Mercedes-Benz de 800 mil. euro într-o uzină care o va construi la Kecskemet, în Ungaria, la 140 km de graniţa cu România. În acelaşi timp, Audi şi-a anunţat intenţia de a investi încă 900 mil. euro în uzina de la Gyor, Ungaria, pentru a majora capacitatea de producţie.
"Potenţialul pieţei din România este mult mai mare. Dacă ne uităm la cifre, în urmă cu zece ani în Ungaria se vindeau de două ori mai multe maşini ca aici, situaţie care acum s-a schimbat cu 180 de grade. Din acest motiv şi Ford a venit în România, nu în Ungaria sau Slovacia", a spus Zoltan Brassai. În primele opt luni ale anului, în România s-au înmatriculat aproape 55.500 de maşini, în timp ce în Ungaria puţin este 29.600 de unităţi, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Zoltan Brassai, directorul de operaţiuni în cadrul Companiei Naţionale de Vânzări a Ford România, importatorul mărcii americane pe piaţa locală, este de părere că Ford a luat o mai bună decizie să vină în România decât Mercedes să investească în Ungaria, aici existând un potenţial de creştere mai mare.
"România este cea mai promiţătoare piaţă din Europ