* Parlamentarii europeni vor să interzică reclamele cu femei dezbrăcate şi bărbaţi cu muşchii „la vedere”
Parlamentarii europeni sunt deranjaţi de clipurile publicitare în care femeile sau bărbaţii sunt prezentaţi drept obiecte sexuale sau angajandu-se în activităţi care întăresc stereotipurile de gen, aşa că în curand, nu vom mai avea parte, spre exemplu, de corpuri dezgolite la televizor. Raportul Comitetului pentru drepturile femeilor intitulat „Influenţa marketing-ului şi a publicităţii asupra egalităţii dintre femei şi bărbaţi”, relevă că stereotipurile legate de femei şi bărbaţi în mesajele publicitare sunt încă larg răspândite.
Parlamentarii şi-ar dori ca televiziunile să nu mai difuzeze astfel de reclame ”ofensatoare”, cum sunt cele, spre exemplu, cu femei făcând reclamă la parfumuri, cu gospodine pregătind cina, sau cu bărbaţi făcând diverse treburi prin casă. Reclame „clasice” precum cea a fotomodelului Eva Herzigova la sutienele Woderbra, sau muncitorul cu pieptul gol care savurează o cutie de Coca Cola vor rămâne o simplă amintire plăcută, dacă parlamentarii reuşesc să îşi impună voinţa, notează publicaţia britanică The Telegraph.
„Imaginile degradante”, luate la verificare
Parlamentarul suedez Eva-Britt Svensson a cerut statelor membre ale Uniunii să folosească legile existente deja în domeniul egalităţii, sexismului şi discriminării pentru a controla lumea publicităţii. Doamna Svensson îşi doreşte să vadă şi organisme de control care să verifice reclamele cu o „toleranţă zero” faţă de „insultele sexiste sau imaginile degradante”. Pentru că, spune Svensson, „Stereotipurile de gen din reclame pun în cămaşă de forţă femeile, fetele bărbaţii şi băieţii, restrângând indivizii în roluri predeterminate şi artificiale care sunt deseori degradante, umilitoare şi cu prea puţin respect faţă de inteligenţa ambelor