Ursus a devenit in luna ianuarie a acestui an sponsorul principal al echipei nationale de fotbal, dupa ce a incheiat cu Federatia Romana de Fotbal un contract de 6 milioane de euro pentru urmatorii patru ani.
Pentru acest contract s-au luptat anul trecut trei branduri de bere, respectiv Bergenbier (InBev Romania), cel care a fost sponsorul echipei nationale de fotbal in ultimii zece ani, Golden Brau (detinut de Heineken Romania), ambele situate pe segmentul mainstream, si Ursus (Ursus Breweries), brand situat pe segmentul premium.
"S-a facut un studiu in mai multe tari din Europa si s-a ajuns la concluzia ca exista o legatura directa intre echipa nationala de fotbal si brandul de bere care o sponsorizeaza, deoarece brandurile care au sponsorizat o echipa nationala de fotbal au ajuns numarul unu sau doi in piata", declara Alexandru Badila, managing director al Publicis, agentie de publicitate din al carei portofoliu face parte brandul Ursus de mai bine de opt ani.
Acelasi lucru s-a intamplat si in Romania, deoarece pentru Bergenbier, primul jucator din piata locala care "s-a implicat in fotbal", statutul de sponsor al echipei nationale a insemnat "iesirea din anonimat", dupa cum spunea pentru ZF Mihai Ghyka, fostul CEO al InBev Romania.
"Fotbalul a fost in anii urmatori pilonul emotional al comunicarii cu consumatorul", spunea Ghyka. Potrivit jucatorilor din industria berii, consumatorii si cumparatorii de bere sunt in proportie de 86% de sex masculin, iar in urma cercetarilor de piata s-a concluzionat ca sportul preferat al barbatilor este fotbalul.
"Berea are anumite ocazii de consum, iar in afara de petrecerile ocazionale, zilele de nastere si anumite sarbatori, o ocazie importanta de consum o reprezinta meciurile de fotbal, cand pe langa alune, popcorn si snacks, cel mai des romanii consuma bere", a adaugat Badila. In timpul un