Anul acesta, lumea artistică marchează centenarul naşterii lui Jean-Louis Barrault, personalitate a teatrului parizian şi a filmului francez, care a strălucit aproape trei sferturi de veac, lăsându-şi amprenta de neconfundat. S-a născut la 8 septembrie 1910, în familia unui farmacist din Vésinet, în Yvelines. A exersat mai multe meserii şi, între altele, fiind pedagog la colegiul din Chaptal, în orele sale libere, urma cursurile de istoria artei de la Ecole du Louvre. El spera să debuteze pe scenă, devenind elevul lui Charles Dullin, care l-a angajat chiar la Teatrul Atelier în 1931, unde a petrecut câţiva ani de adevărată ucenicie. În 1935, Charles Dullin i-a acordat protejatului său întreaga latitudine de a adapta şi a monta pentru scenă un celebru roman al lui William Faulkner – „Pe patul de moarte“ (I lay dying). (...)
Publicitate Acest spectacol a constituit debutul unei bogate şi prestigioase cariere teatrale. Tot în 1935, l-a întâlnit pe Etienne Decroux (părintele artei mimicii moderne franceze), care l-a iniţiat în acest domeniu. În 1937, a cunoscut un alt succes, când a prezentat la Teatrul Antoine adaptarea după „Asediul din Numancia“ de
Cervantes, un spectacol care se făcea ecoul Războiului civil din Spania. Au urmat „Hamlet“-ul lui Jules Laforgue şi „Foamea“ norvegianului Knut Hamsun. (...)
Mai multe detalii în ziarul nostru, Viaţa medicală.
Anul acesta, lumea artistică marchează centenarul naşterii lui Jean-Louis Barrault, personalitate a teatrului parizian şi a filmului francez, care a strălucit aproape trei sferturi de veac, lăsându-şi amprenta de neconfundat. S-a născut la 8 septembrie 1910, în familia unui farmacist din Vésinet, în Yvelines. A exersat mai multe meserii şi, între altele, fiind pedagog la colegiul din Chaptal, în orele sale libere, urma cursurile de istoria artei de la Ecole du Louvre. El spera să debuteze