Pieţele în curs de dezvoltare aduc cele mai mari profituri companiilor din industria luxului, însă nu suficient de mult pentru a contrabalansa pierderile în cazul unei recesiuni a economiei Pieţele în curs de dezvoltare aduc cele mai mari profituri companiilor din industria luxului, însă nu suficient de mult pentru a contrabalansa pierderile în cazul unei recesiuni a economiei americane.
Peste mai puţin de cinci ani, industria mondială a luxului va ajunge la 300 miliarde de euro, estimează preşedintele companiei LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Bernard Arnault.
Cu toate acestea, în ultimii patru ani, firmele din sector, majoritatea europene, au fost nevoite să suporte neajunsurile deprecierii dolarului faţă de moneda comunitară. Asta pentru că în ciuda creşterii vânzărilor din SUA, profiturile provenite de la consumatorii americani au stagnat.
În ţări şi regiuni ca Orientul Mijlociu, Rusia, China, America Latină şi India numărul consumatorilor cu averi peste un milion de dolari creşte rapid, dar un studiu realizat de grupul financiar JP Morgan arată că aceste pieţe în curs de dezvoltare reprezintă doar 18-20 de procente din vânzările de produse de lux.
Reprezentantul JP Morgan, Melanie Flouquet, crede că marile companii din industria luxului, cum ar fi LVMH sau PPR, se bazează pe 15-22% din profit pe economiile emergente. Flouquet a adăugat că întreaga comunitate de afaceri din sector urmăreşte apariţia unor semne care să arate că declinul dolarului faţă de cele mai importante monede internaţionale şi efectele crizei creditelor ipotecare cu grad ridicat de risc din SUA ar putea duce la o "decuplare a economiilor europene de cea americană".
Rusia, o piaţă de produse de lux de 2,5 miliarde de euro
"Rata de creştere în Rusia, India şi China este dublă faţă de a celorlalte pieţe. În cazul în care criza subprime va afecta şi sec