Turismul de afaceri sau �business travel-ul� isi mareste numarul de �adepti�. Daca acum 10 ani ne uitam cu spranceana ridicata la aceste oferte, astazi, din ce in ce mai multi oameni de afaceri negociaza sau lasa pe mana specialistilor unei agentii de turism agenda pentru o viitoare deplasare in interes profesional.
Nu numai ca avem acces la oferte prestabilite dar putem incheia cu agentia si �contracte la pachet�, care sa ne ofere noua si celor cu care intram in contact, cel mai satisfacator, comod, original si eventual profitabil loc in care sa ne desfasuram activitatea si sa ne atingem scopul propus.
Turismul de afaceri, care are o pondere de 20-30% pe piata turistica din Romania, incepe sa capete o importanta din ce in ce mai mare in structura agentiilor mari. Acest segment a evoluat spectaculos odata cu restul economiei romanesti, un alt motiv al evolutiei fiind si deschiderea canalelor de comunicare cu tarile mai dezvoltate, cel putin din acest punct de vedere. Astfel, dupa cum ne spun specialistii, toate acestea nu fac decat sa stimuleze trend-ul ascendent al business travel-ului.
Si ca sa fiu mai explicita, agentia Marshal Turism are ca activitate preponderenta turismul de afaceri, 70% din activitatea companiei fiind dedicata segmentului �corporate� si cerintelor acestuia. Si in cazul agentiei Paralela45 putem mentiona ca 40% din profitul total al companiei o reprezinta turismul de afaceri.
In ultimii cinci ani, incasarile principalelor agentii de turism din Romania, pe segmentul turismului de afaceri, au fost de aproximativ 100%. Reprezentantii Eximtur au specificat ca in 2005, incasarile fata de 2004 au crescut cu 100% iar pentru 2006, cresterea va fi spectaculoasa, ea fiind estimata la 120% fata de 2005. Previziunile sunt astfel din cele mai optimiste.
Si in cazul agentiei Paralela45 efectul a fost acelasi: o crestere de 10