Casa din Stuttgart aduce o nouă limuzină impecabilă, astfel că la opt ani după lansarea precedentului pachebot în septembrie 2005, steaua în trei colţuri ataşată noii generaţii fascinează mai puternic ca oricând, graţie tehnologiilor de prim rang. Proaspătul Mercedes S Class 2014 reuşeşte să cristalizeze esenţa luxului, afirmând din nou ambiţia de a fi cel mai bun, ceea ce nu lasă concurenţei decât resemnare şi o reîntoarcere la planşetă, întrucât odată cu renaşterea acestui nou portdrapel Daimler, totul în jur pare arhaic şi mai aproape de o pensionare prematură.
Cei 5,116 metri ai impresionantului S Class 2014 sunt cu 3,2 cm peste cei cinci metri şi opt centimetri în lungime ai actualului model fabricat în 500.000 de exemplare, însă această dimensiune nu este suficientă pentru a ne face să ne imaginăm că nava amiral de la Mercedes are o manevrabilitate demnă de un portavion. Noul S Klasse 2014 promite a se pune în mişcare fără nici cea mai mică urmă de dificultate, acolo unde senzorii de parcare şi camerele video ce supraveghează 360 de grade în jurul maşinii ajută la ieşirea din orice încurcătură cu cea mai mare uşurinţă. În prezenţa unui obstacol, senzorii activi nu numai că dau semnal, dar opresc şi maşina complet, chiar dacă se insistă pe apăsarea acceleraţiei. Lăţimea este de 1.899 mm, înălţimea a crescut de la 1.470 mm la 1.483 mm, iar versiunea scurtă are o distanţă între axe de 3.035 mm. Există şi o versiune elongată (5.246 mm) cu ampatament augmentat cu 13 cm, la 3.165 mm, dar cu siguranţă majoritatea clienţilor din Europa nu se vor plânge nici de cea „scurtă”, întrucât spaţiul este mai mult decât adecvat: +1,2 cm la capul şoferului, +1,4 cm spaţiu adiţional la umeri, +1 cm la coate în faţă şi +1,4 cm la genunchi în spate. Versiunile cu distanţa între axe îmbunătăţită sunt mai degrabă dedicate pieţelor din SUA, China şi Orientul Mijlociu.
Apariţi