BRD, a doua bancă locală după activele deţinute, vrea să resusciteze vânzările de credite de consum cu o dobândă anuală efectivă de 12,1% pe an şi fără comision de analiză a dosarului, în cadrul unei promoţii derulate până la sfârşitul lunii iunie.
Banca percepe o dobândă nominală fixă de 5,5% pe an, dar costul efectiv se dublează deoarece comisionul de administrare aplicat la soldul creditului ajunge la 0,4% pe lună, ceea ce echivalează cu o marjă anuală de dobândă de 4,8 puncte procentuale. Clientul mai plăteşte şi o primă lunară de asigurare de viaţă de 0,1% din sold.
Comparativ, la nivelul pieţei dobânda anuală efectivă medie la un credit de consum în lei ajunge în acest moment la 15-16% pe an.
Mai multe bănci încearcă în prezent să reia vânzările de credite de consum după ce în ultimii ani aceste finanţări au fost practic îngheţate. Bancherii au testat în criză în mai multe rânduri cererea de credite de consum cu diverse promoţii fără să găsească însă prea mulţi clienţi dispuşi să se îndatoreze.
Campania prin care BRD promovează actuala ofertă scoate în faţă dobânda anuală efectivă, care cuprinde toate costurile suportate de client, ceea ce reprezintă o mişcare radicală faţă de strategiile adoptate în trecut de bancheri, când se promovau produse cu dobânzi nominale cât mai mici, iar comisioanele erau cât mai puţin vizibile.
Gheorghe Marinel, directorul general adjunct al BRD, responsabil cu activităţile comerciale şi administrarea reţelei, afirmă că banca a ales să comunice în mod transparent toate costurile creditului pentru ca potenţialii clienţi să se orienteze mai uşor şi să ia o decizie în cunoştinţă de cauză.
Prin creditul vândut de BRD poate fi accesată o sumă maximă de 65.000 de lei pe o perioadă de cinci ani. La un credit de valoare medie de 25.000 de lei, acordat pe cinci ani, rata lunară ajunge la