Contractele incheiate pentru furnizarea de servicii de acces la internet trebuie sa contina clauze referitoare la parametri de calitate precum viteza nominala/maxima de transfer a datelor, viteza minim garantata, daca este cazul, intarzierea si variatia intarzierii de transfer, rata pierderii de pachete, termenul de la care va incepe furnizarea accesului la internet, exprimat in zile calendaristice, precum si termenele de remediere a deranjamentelor si de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor, exprimate in ore, subliniaza Iulia Ciobotaru, avocat la Dragne&Asociatii.
Tot in cazul contractarii serviciilor de transfer de date, clientul trebuie sa verifice daca tehnologia folosita de operatorul ales permite asocierea la nivelul aceluiasi numar de telefon (SIM) a serviciilor de voce cu serviciile de date, in unele cazuri existand o incompatibilitate intre acestea, spune, la randul ei, Alina Vizitiu, avocat in practica de IT, media si telecom a NNDKP.
Alte aspecte despre care clientii trebuie sa se informeze inainte de incheierea contractelor sunt cele legate de aria de acoperire, indeosebi atunci cand vorbim de servicii de transfer de date, avand in vedere ca tehnologia folosita de operatori in anumite zone ale tarii (e.g., UMTS, EDGE sau GPRS) poate influenta in mod direct viteza/calitatea serviciilor.
Mai trebuie notat faptul ca o clauza contractuala care prevede o “viteza maxima” a transferului de date nu garanteaza in mod automat si un transfer continuu la viteza respectiva, ci doar indica faptul ca transferul de date poate atinge, in conditii optimime (dar intalnite doar in teorie – n.r.), viteza indicata. In majoritatea cazurilor, operatorii isi limiteaza raspunderea contractuala fata de acest aspect si includ in contracte clauze prin care se exonereaza de raspundere in cazul in care viteza nu atinge pragul maxim indicat.
“Un alt