Ministrul francez al industriei, Arnaud Montebourg, consideră că Hyundai a coborât prețurile mașinilor sale sub cele normale pentru a câștiga nedrept cotă de piață. Jurnaliștii ANE menționează că și Ford a pierdut mulți clienți în favoarea producătorului coreean.
„Hyundai și KIA aplică metode neconcurențiale folosind dumpingul ceea ce este inacceptabil”, a declarat Montebourg în fața colegilor săi din Partidul Socialist. Oficialul a anunțat că a cerut Comisiei Europene să investigheze practicile Hyundai din Europa și să decidă dacă nu a fost încălcat tratatul de cooperare dintre Coreea de Sud și Uniunea Europeană. În încercarea sa disperată de a găsi soluţii pentru salvarea industriei auto franceze, ministrul pare să fi pus ochii pe grupul ale cărui vânzări înregistrează cea mai mare creștere.
Vânzările grupului Hyundai în Franța au crescut în primele șapte luni cu 30%, până la 36.328 de unități în timp ce grupul PSA a comercializat 367.542 de mașini, cu 20% mai puține decât cu un an în urmă. Și vânzările Renault se află în într-un puternic recul (-18%).
Oficialii Hyundai au respins deja acuzațiile ministrului francez declarând că discounturile practicate de companie sunt mult mai mici decât media europeană. În plus, Allan Rushforth, COO al Hyundai Europe, a declarat că aproape 90% din totalul mașinilor Hyundai și KIA vândute în Europa sunt produse în Cehia și Turcia și, prin urmare, nu intră sub incidența tratatului de cooperare dintre UE și Coreea de Sud. „Succesul Hyundai în Europa are la bază produse a căror cercetare, dezvoltare și industrializare se desfășoară pe acest continent. Creșterea cotei de piață este efectul direct al unui foarte bun raport calitate/preț”, a menționat Rushforth.
Conform unui articol publicat de ANE, și cei de la Ford Europe au o problemă cu mașinile produse sub mărcile Hyundai și KIA. Asta pentru că mulți c