In viata, sunt momente in care "simti" ca a venit timpul unei mari schimbari. Totul e sa iti gasesti curajul sa o faci, spune Mihai Ghyka incercand sa rezume decizia de a pleca din InBev (producatorul Bergenbier) dupa 12 ani de activitate in cadrul acestei companii.
"In ultimii 12 ani, s-au petrecut multe atat in Inbev, cat si in piata. Practic, s-a schimbat complet piata berii, din multe puncte de vedere", afirma Ghyka.
Uitandu-se in urma, el enumera printre cele mai importante proiecte la care a participat in cadrul InBev, intelegerea cu Efes din decembrie 1999, "Revolutia galbena" din 2000 si lansarea Bergenbier Q-Pack.
"Revolutia galbena" din 2000 a reprezentant momentul cand InBev a avut curajul sa schimbe identitatea brandului principal, Bergenbier, care a trecut de la rosu la galben, imbracand astfel tricoul echipei nationale.
"Era impotriva legilor marketingului si a convingerilor multora. Am crezut insa mai mult decat oricand ca este decizia cea buna, ca vom iesi din anonimat si ne vom identifica cu fotbalul mai clar. Fotbalul a fost in anii urmatori pilonul emotional al comunicarii cu consumatorul. Mai mult am plans alaturi de suporteri decat ne-am bucurat, la o succesiune de calificari ratate", isi aminteste el.
Dupa doisprezece ani petrecuti in industria berii, Mihai Ghyka a ajuns intr-un moment in care a decis ca e mai bine sa se retraga pentru o vreme. Cu toate acestea, amprenta omului de marketing ramane in afacerea InBev. Spre exemplu, in noul sediu de birouri al InBev, intalnirile au loc in "butoaie de bere", iar in jurul butoiului se desfasoara etape din istoria berii, exista zone pentru "consumator" si chiar o terasa amenajata in interior.
"Cred ca sunt un om de comunicare, nu sunt un tehnician. Nici pe departe. Nu am acest talent". Desi a primit numeroase oferte de a ocupa un job in afara tarii, el nu a acceptat