Anul 1950. În Los Angeles e numit un mare juriu care să investigheze influenţa bolşevică la Hollywood. Fiindcă propaganda comunistă se manifestă, în forme mai mult sau mai puţin voalate, în unele filme care se produc aici. Sunt implicaţi actori, scenarişti, regizori. Jocul este condus din umbră de către Howard Hughes. Pilotul, inventatorul, magnatul. Proprietarul studiourilor. Milionarul excentric. El creează o perdea de fum care să-i mascheze intenţiile. Vânarea celor bănuiţi de atitudine filo-comunistă e doar un pretext pentru a-i alunga pe membrii sindicatului care pretind mărirea salariilor şi participarea la profiturile fabuloase.
Locul lor va fi ocupat de către angajaţi docili, spărgători de grevă, cu pretenţii băneşti mai mici. Dar nu numai aşa-zisa activitate antiamericană le este pusă în cârcă insurgenţilor pentru a fi reduşi la tăcere. Artistele sunt şantajate cu pozele deocheate în care apar, actorii sunt acuzaţi de consum de droguri. Diabolicul Hughes are pregătită o variantă de incriminare pentru oricine se răzvrăteşte împotriva lui. O întreagă armată fidelă îi execută ordinele - politicieni, oameni de afaceri, poliţişti. O şleahtă pestriţă, unită de interese comune.
Acesta este cadrul animat şi zgomotos pentru acţiunea romanului "Marele niciunde" al lui James Ellroy.
DINAMICĂ APARTE
Autorul posedă harul indiscutabil de a prezenta o frescă socială imposibil de uitat. E sumbru şi vitriolant. În naraţiunea sa apar borfaşi, vânzători de stupefiante, cămătari, organizatori de pariuri ilegale, informatori, asasini, dar şi reprezentanţi ai protipendadei. Trecerea de la un plan la altul se realizează firesc, fiindcă unele personaje au acces şi în mediile sordide, şi în cele mai sofisticate.
Aceste succesiuni de secvenţe transformă cartea într-o pasionantă scriere cinematografică, având multe ruperi de ritm, o