Clickurile date pe reclamele plasate pe Google in ianuarie 2008 nu difera foarte mult de cele din ianuarie 2007, potrivit ultimelor date eliberate de cei de la comScore. De fapt, clickurile efectuate au fost cu 12% mai putine in ultimele trei luni ale lui 2007.
In comparatie cu accesarile reclamelor de pe siteul Yahoo, care au scazut cu doar 3% in al patrulea sezon fata de celelalte, cei de la Google au primit o atentie negativa, inclusiv o scadere de preturi in luna noiembrie – de la 740 de dolari (490 euro) la 450 (298 euro), conform datelor de pe eMarketer.
O incetinire economica ar putea insemna mai putine cumparaturi facute online de catre consumatori, si, implicit, mai putine accesari ale reclamelor care sa-i directioneze pe siteurile de retail, a declarat David Hallerman, senior analyst eMarketer. Totodata, acesta spune ca marketerii nu ar trebuie sa exagereze in privinta datelor enuntate de cei de la comScore.
“In general ai nevoie de mai multe date pentru a avea o imagine clara asupra anumitor lucruri”, a mentionat analistul. “Chiar daca datele celor de la comScore sunt perfect adevarate, o luna nu este de ajuns pentru a studia un trend”, adauga Hallerman.
In plus, nu este prima data cand datele celor de la comScore nu coincid cu datele emise de studii ale companiei Google, potrivit unei cercetari a J. P. Morgan, citat de Wall Street Journal.
Din aceasta perspectiva, analistii de la Hitwise sunt de parere ca procentul traficului inregistrat pe siteurile de retail gasite pe Google este, de fapt, in crestere.
Totusi, ceea ce ar putea fi cauza scaderii numarului de accesari ale reclamelor de pe Google o constituie schimbarea tehnologiei de catre companie pentru a preveni si a reduce clickurile accidentale pe anumite astfel de siteuri.
“Trebuie sa tinem cont de faptul ca Google tinde sa fie o cutie nea