Asirom, una din primele zece companii din piaţa asigurărilor, controlată de grupul austriac Vienna Insurance, vrea să recupereze cota de piaţă pierdută în ultimii doi ani şi şi-a bugetat o creştere de două cifre a afacerilor în 2011 şi un profit dublu faţă de nivelul de 19,5 milioane lei (4,6 mil. euro) de anul trecut.
Compania şi-a propus o creştere cu peste 21% a primelor brute subscrise după ce în 2010 afacerile s-au contractat cu aproape 18% şi au ajuns la 431 milioane lei. Compania a trecut printr-un proces de restructurare în care a transformat toată reţeaua teritorială în reţea de vânzări, iar procesele operaţionale au fost centralizate la Bucureşti.
"Am trecut printr-un proces de restructurare major şi am centralizat toate operaţiunile în mai puţin de jumătate de an. Scăderea afacerilor s-a datorat vânzărilor mai mici de poliţe auto, dar am crescut pe alte segmente de piaţă. Ne vom concentra şi în 2011 pe produse diferite de asigurările auto", a spus Boris Schneider, preşedintele directoratului Asirom.
Procesul de restructurare, în care o parte din angajaţi a plecat din companie, a lăsat loc pentru reducerea cu 10% a cheltuielilor de exploatare, până la aproximativ 180 milioane lei. Astfel, profitul net a urcat de la 5 milioane lei în 2009 la peste 18 milioane lei anul trecut.
Profitul bugetat pentru 2011 se ridică la aproximativ 39 milioane lei (circa 9 mil.euro), estimarea fiind bazată atât pe creşterea primelor brute subscrise, cât şi pe reducerea în continuare a cheltuielilor. Cheltuielile de exploatare ar urma să scadă la 150 milioane lei anul acesta.
"Sunt ţinte destul de ambiţioase, dar sunt realizabile în condiţiile în care compania a trecut printr-un proces de restructurare amplu anul trecut. Efectele acestei restructurări au început să se simtă încă din noiembrie anul trecut", a precizat Mariana Diaconescu, vicepreşed