Peste 11 milioane de produse, în valoare de 400,9 milioane de lei au fost cumpărate de cele şapte milioane de persoane care au făcut achiziţii din magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa, în perioada 1 septembrie 2011 - 31 august 2012 (anul de catalog IKEA 2012), se arată într-un comunicat al retailerului suedez.
Astfel, magazinul din România a încheiat anul de catalog cu rezultate în creştere cu 10,8% faţă de anul trecut. Din totalul produselor vândute între 1 septembrie 2011 şi 31 august 2012, 56% au fost obiecte de mobilier şi 44% accesorii şi decoraţiuni. Conform statisticilor IKEA, fiecare vizitator a cumpărat, în medie, patru produse, un hot-dog şi o chifteluţă şi jumătate. Românii au mâncat la restaurantul IKEA 4,237 milioane de chifteluţe şi 3,076 milioane de hotdogi. Altfel spus, românii au cumpărat 553 de kilometri de hotdogi. Dacă adăugăm şi lungimea echivalentă a chiflelor, hotdogii ar putea acoperi distanţa de 1.100 de kilometri dintre Bucureşti şi Viena. Numărul cumpărătorilor care au trecut pragul magazinului din Băneasa a fost de aproape trei milioane.
'Încheiem anul şi cu un număr mare de vizitatori atât în magazin, cât şi pe site - şapte milioane de oameni au găsit inspiraţie pentru casele lor. Dintre aceştia, patru milioane au vizitat site-ul IKEA.ro, cu 50% mai mulţi decât de anul trecut', a spus Mihaela Mureşan, marketing manager IKEA România.
Anul de catalog 2012 a marcat lansarea 'Angajamentului IKEA faţă de Comunitate'. Prima manifestare a acestuia a fost selectarea unui proiect care să susţină protecţia drepturilor copilului şi educaţia. SOS Satele Copiilor a fost cel ales şi care a primit din partea companiei IKEA România un buget de 30.000 euro pentru iniţierea unor programe de dezvoltare pentru 350 de copii.
Magazinul din Bucureşti a contribuit şi cu 56.405 euro la donaţiile făcut