Nivelul superior de cunoastere spre care tinde Evola este unul al jocului Absolutului, cu puterea sa, in care existenta se identifica cu cunoasterea, subiectul cu obiectul, Eul cu non-Eul. Exista carti care te hranesc ani de zile, care te transforma, carti fundamentale. Asa este eseul Yoga puterii, al eruditului autor italian Julius Evola, discipol al lui Nietzsche si Tristan Tzara, caruia ii mai datoram si alte lucrari remarcabile despre hermetismul medieval, Traditia hermetica, din care s-au nascut, in opinia mea, stiinta si societatea moderna, incepand cu Renasterea, continuand cu Reforma, societatile secrete si revolutiile moderne (Humanitas, Bucuresti, 1999), Misterul Graalului (Humanitas, 2008), sau Metafizica sexului (Humanitas, 2006). Evola este un uomo universale: pictor, futurolog, poet, teoretician al artei, filosof, ezoterist s.a. Viziunea sa este una antimoderna, antiprogresista, antimaterialista, traditionalista si nonconformista. Eseul de fata, tradus de profesorul iesean Dragos Cojocaru si beneficiind de o onoranta prefata de Marguerite Yourcenar, a aparut tot la Humanitas, in 2011. Lucrarea dezvolta, cum apreciaza academiciana franceza, o "psihologie a profunzimii", cu radacini metafizice, o psihologie sacra, a tantrelor hinduse, in genul prefetei scrise de Jung la Bardo Thodol. Impotriva rationalismului totalitar al modernitatii, aceasta carte ne reda posibilitatea de a adera la propriile noastre mituri si rituri. A trebuit sa revizitam India pentru a reface ceea ce in Occident a distrus epoca moderna, in primul rand legatura dintre suflet si corp, antitetica in modernitate si care a rezolvat antiteza prin negarea sufletului. O revenire in aceasta privinta era fiintial necesara. Evola ne invita, prin prezentarea spiritualizata a tehnicilor tantrice, la o redescoperire a seninatatii interioare care, precum suprafata unui lac linistit, sa poata sa ref