Timp de mulţi ani, sistemele de asistare automate erau disponibile doar pentru modelele din segmentul premium. Totuşi, tehnologia este disponibilă acum şi pentru clasa autovehiculelor compacte. Bosch a anunţat că a furnizat senzorii radar şi video pentru noul Volkswagen Golf.
Autovehiculul se deplasează înainte, în timp ce şoferul verifică ce se petrece în stânga lui. În acelaşi moment, autovehiculul din faţă se opreşte brusc. Deşi şoferul nu observă pericolul iminent, sistemul Bosch de asistare la frânarea de urgenţă identifică pericolul şi opreşte în timp util autovehiculul.
Funcţia de frânare preventivă de urgenţă este doar una dintre numeroasele tehnologii de asistare oferite de Bosch, unul dintre liderii mondiali de piaţă în domeniul furnizării de componente auto. Sistemele electronice contribuie la menţinerea unei distanţe sigure între autovehicule. În situaţiile critice, acestea pot avertiza şoferii şi pot acţiona automat frâna. În timpul nopţii, componentele electronice ale autovehiculului asigură o iluminare optimă pe drumurile extraurbane – acest lucru având loc automat. Toate aceste aspecte transformă condusul într-o experienţă mai sigură şi mai plăcută.
„Prin intermediul sistemelor sale de asistare montate pe noul Golf, Bosch pune siguranţa şi confortul la dispoziţia publicului larg”, declară Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Sisteme de control al şasiului Bosch. Acest lucru reiese în mod clar din cifrele de vânzări corespunzătoare senzorilor de mediu moderni. Aceşti senzori stau la baza sistemelor de asistare preventivă, monitorizând spaţiul din jurul autovehiculului. Dacă privim doar cifrele din perioada 2011 - 2012, putem observa că vânzările de senzori la nivel mondial au depăşit dublul valorilor anterioare. Şoferii beneficiază de pe urma acestei tendinţe: ca urmare a producţiei de masă, preţurile au scăzut