În căutarea unei noi identităţi pentru Observator, postul tv a alocat spaţiu generos informaţiilor din zona mondenă, dar asta nu ajută audienţa. Simona Gherghe şi Anca Rusu, gazdele rubricii cu vedete, au un discurs mai „colorat“ decât cel din tabloide şi fac comentarii răutăcioase. Analiştii spun că ideea nu este rea.
CNA somează public OTV, Realitatea TV şi TVR 1 pentru creşterea numărului de greşeli de limba română
De când au anunţat mutarea Alinei Petrescu la Observator, în februarie, „ştiriştii" de la Antena 1 au împărţit în două emisiunea informativă. Rubrica de ştiri tabloide, culese, de cele mai multe ori, chiar din ziarele de profil, are alocat propriul spaţiu spre finalul jurnalului.
Simona Gherghe este gazda de la „Poveşti de tabloid" din timpul săptămânii. În aprilie, tabloidizarea s-a extins. Anca Rusu a fost mutată de la GSP TV la „Weekend tabloid".
„Antena 1 are probleme de rating la jurnale şi îşi caută o identitate. Cum zona politică e ocupată de televiziunile de ştiri, nu se poate duce decât mai spre tabloid decât e poziţionat Pro TV în momentul de faţă", spune Iulian Comanescu, analist media.
„Dacă vrei să joci în «Top 3», cea mai la îndemână soluţie e conţinutul tabloid", spune Comanescu. Deşi au trecut câteva luni de la relansarea Observatorului, acesta are în continuare audienţe mult sub Ştirile Pro TV. Jurnalul de la Antena 1 este urmărit de aproximativ 400.000 de persoane la nivel urban, în timp ce postul lui Adrian Sârbu are peste 730.000 de telespectatori la ştiri.
Petrişor Obae, editor paginademedia.ro, consideră că „prin gruparea într-o rubrică distinctă a acestor informaţii, Antena 1 încearcă să îşi consolideze statutul de furnizor de marfă tabloidă". Gheorghe Voicu, redactor-şef al Observatorului, spune că rubrica nu se va „înmulţi" şi în alte jurnale.
Bote şi Bianca,