Taxa de înmatriculare nu va fi desfiinţată, iar de săptămâna viitoare programul "Rabla" va putea fi accesat şi de cei care doresc să cumpere autovehicule electrice.
După ce, ieri, Guvernul a decis constituirea unei comisii care va stabili, în maximum două săptămâni, dacă opinia Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene (CEJ) privind ilegalitatea taxei de primă înmatriculare impune modificarea legislaţiei referitoare la taxa auto, astăzi ministrul Mediului a formulat o poziţie oficială. "Din punct de vedere juridic, trebuie să mai analizăm şi, în două săptămâni, vom veni cu o soluţie dacă trebuie să modificăm sau nu legea. Toate ministerele trebuie să îşi spună punctul de vedere. Deciziile Curţii Europene sunt obligatorii, de aceea trebuie să găsim formula cea mai bună. E clar că nu vom desfiinţa această taxă", a declarat, potrivit Mediafax, ministrul Laszlo Borbely.
Nivelul ridicat al taxei de primă înmatriculare a determinat un recul de proporţii pe piaţa autovehiculelor rulate. Astfel, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, numărul înmatriculărilor de autoturisme second hand a fost, în luna martie, de numai 5.196 unităţi. Acesta este cel mai scăzut nivel înregistrat în ultimii trei ani. Anul trecut, în România, au fost înmatriculate aproape 215.000 de maşini la mâna a doua.
Cât încasează statul din taxa auto
Guvernul estimează că încasările din taxa pentru prima înmatriculare se vor ridica la aproximativ două miliarde de lei (aproximativ jumătate de miliard de euro). Suma este cu peste 400 de milioane de lei peste prognoza din 2010 şi de circa trei ori mai mare decât totalul încasat în 2009. Banii proveniţi în urma acestei taxe sunt viraţi la Fondul pentru Mediu. Taxa auto a fost introdusă în România în luna aprilie a anului 2008.
Amatorii de maşini electrice, discoun