În prima parte a acestui an, creşterea puterii de cumpărare, a importanţei acordate alimentaţiei sănătoase şi schimbarea stilului de viaţă au urcat cu peste 25% vânzările de cereale pentru micul dejun. În cifre absolute, piaţa locală a cerealelor pentru micul dejun a ajuns în 2006 la 167 de milioane de lei (50,4 milioane de euro), iar pentru anul acesta, se aşteaptă ca vânzările să depăşească 200 de milioane de lei (60 de milioane de euro), ceea ce ar corespunde unui
În prima parte a acestui an, creşterea puterii de cumpărare, a importanţei acordate alimentaţiei sănătoase şi schimbarea stilului de viaţă au urcat cu peste 25% vânzările de cereale pentru micul dejun.
În cifre absolute, piaţa locală a cerealelor pentru micul dejun a ajuns în 2006 la 167 de milioane de lei (50,4 milioane de euro), iar pentru anul acesta, se aşteaptă ca vânzările să depăşească 200 de milioane de lei (60 de milioane de euro), ceea ce ar corespunde unui avans de peste 20%, conform studiilor companiei Nielsen România. „Creşterea pieţei este determinată, în primul rând, de asocierea acestor produse cu un aliment sănătos, obţinut din ingrediente naturale, şi în al doilea rând de faptul că ritmul de viaţă este din ce în ce mai alert, iar lipsa de timp ne determină să găsim soluţii practice şi rapide de preparare a hranei“, spune Diana Drăghici, brand manager la Nestlé România, unul dintre marii producători de astfel de cereale din România.
Departe de a fi doar o modă, creşterea consumului de cereale la prima masă a zilei a fost determinată, în parte, şi de sfaturile medicilor. „Cerealele integrale constituie baza unei alimentaţii sănătoase. Pe măsură ce lucrul acesta este asimilat de consumatori datorită emisiunilor medicale, a medicilor sau persoanelor care au contact cu Occidentul, consumul acestor produse creşte exponenţ