Dexteritate, rezistenţă la stres şi la condiţii optime de muncă sunt necesare unei persoane care doreşte să lucreze într-un atelier de reparaţii maşini. De asemenea, urmarea unui curs de calificare este necesară pentru deprinderea unor competenţe atât generale, cât şi specializate.
Activitatea unui mecanic auto presupune pasiune pentru maşini şi atenţie la detalii. Bogdan Scutaru lucrează într-un service auto de peste cinci şi spune că nu s-ar fi văzut în alt loc. „Iniţial, aveam grijă de orice problemă pe care o aveam la propria maşină. Apoi, prietenii mei, văzând că mă pricep să repar, m-au încurajat să urmez un curs de calificare în domeniu şi astfel am ajuns să lucrez peste opt ore, ocupându-mă doar de maşini", mărturiseşte Scutaru. „Pentru a face faţă ritmului de lucru dintr-un service, este nevoie să acţionezi cu precizie, să ai răbdare şi să ştii să te organizezi foarte bine. De asemenea, este recomandat să aveţi şi o vedere spaţială foarte bună şi o condiţie fizică pe măsură", completează tânărul.
Avantaje şi dezavantaje
Un mecanic auto îşi desfăşoară activitatea în ateliere de reparaţii şi se foloseşte de unelte cum ar fi chei fixe de piuliţe, şurubelniţe, soluţii de gresare, unelte de calibrare, detectoare de testare circuite, instrumente de diagnosticare. Pentru a putea opera cu aceste obiecte necesare, este nevoie de agilitate şi dexteritate.
Mai mult, lucrul într-un service auto presupune anumite minusuri care pot afecta inclusiv sănătatea angajaţilor. Condiţiile incomode, iar uneori interacţiunea cu unsori pot determina un mecanic să renunţe dacă nu este pregătit pentru anumite compromisuri. Totuşi, Bogdan Scutaru spune că să fii mecanic te face mai popular printre prieteni. „Cunoştinţele apelează deseori la mine pentru a le rezolva mici probleme la maşini. Mai mult, sunt şi recomandat, iar asta face ca unele seri sau