Marile lanturi de supermarketuri de pe pietele mondiale se extind agresiv in Cehia, in special pe segmentul de discount si pe cel al magazinelor de bunuri de larg consum, fenomen care ar putea reconsolida piata locala de profil, obligand o mare parte din magazinele de cartier sa isi inchida portile, scrie The Wall Street Journal.
In randul companiilor care isi intaresc pozitia pe piata ceha se numara retailerul britanic Tesco, urmat indeaproape de Rewe Group, un retailer german, si de Zabka, un lant de magazine care detine operatiuni si in Polonia.
Trendul dominant in randul supermarketurilor cehe consta in promovarea unui numar mare de discounturi, aceasta fiind o noua etapa in evolutia pietei de retail din Cehia, tara cu cei mai multi jucatori de profil din Europa Centrala si de Est.
In luna ianuarie, pe teritoriul Cehiei existau aproape 23 de hipermarketuri la un milion de locuitori, comparativ cu Polonia, unde exista opt astfel de centre la un milion de persoane, potrivit companiei de consultanta pe retail Incoma GfK.
Cehii cheltuie in medie aproximativ 400 de miliarde de coroane (15,44 mld. euro) pe alimente, iar companiile internationale de retail, printre care si Tesco sau Rewe, domina aproximativ 70% din piata. Restul de 30% le revine magazinelor locale independente, care includ si categoria magazinelor de cartier, potrivit datelor Confederatiei cehe pentru comert si turism, o asociatie din industrie.
Tesco, care detine in prezent 113 magazine in Cehia, a decis recent sa se lanseze si pe segmentul unitatilor de mici dimensiuni. Conducerea companiei a deschis mai multe magazine mici, cu o suprafata de pana la 1.000 de metri patrati, denumite Tesco Supermarkets.
Retailerul britanic detine in prezent 40 astfel de supermarketuri pe teritoriul Cehiei si 14 magazine de dimensiuni mai mici si intentioneaza sa deschida aproximativ 1