Consolidarea terasamentului feroviar, prăbuşit pe 20 februarie, pe Dealul Balota, va fi gata la termenul stabilit, doar dacă nu plouă abundant. Constructorul a început deja reabilitarea liniei afectată de alunecări. Lucrările sunt deocamdată în grafic, însă ploile le-ar putea îngreuna.
Consolidarea terasamentului feroviar, afectat de alunecări, în zona Dealului Balota, au început pe 15 aprilie, odată cu predarea amplasamentului şi înmânarea ordinului de începere a lucrărilor. Concomitent cu aceste lucrări se execută şi proiectul.
Reprezentanţii CFR aşteaptă acum ca pe 15 mai să circule primul tren, având asigurarea fermă din partea constructorului că linia va fi redeschisă în termenul stabilit. “De-acum înainte, este responsabilitatea constructorului. Noi am primit asigurarea fermă, din partea acestuia, că linia va fi redeschisă pe 15 mai. Dacă nu, constructorul va suferi penalităţi, conform contractului”, ne-a precizat Victor Frăsinoi, directorul Regionalei CFR Craiova.
Studiile geo, un alt obstacol
Situaţia s-ar putea însă schimba în condiţiile care va ploua abundent în aceste zile. “Noi lucrăm deja pe elemente de proiectare. În condiţii normale de lucru, circulaţia va fi redeschisă pe 15 mai. Dacă vor apărea însă elemente nafavorabile, ca ploaia, de exemplu, situaţia se va schimba. Rezultatul studiilor geo poate influenţa, de asemenea, ritmul de execuţie al lucrărilor”, ne-a declarat Gheorghe Mihăilescu, directorul adjunct al Europan Râmnicu Vâlcea,firma care execută lucrările.
Potrivit sursei citate, în zonă nu lucrează mulţi muncitori, întrucât “ponderea este în utilaje, nu în oameni”. La sfârşitul lunii martie, Guvernul a alocat, printr-o hotărâre publicată în Monitorul Oficial, din 12 aprilie a.c., 1,3 milioane lei pentru înlăturarea efectelor calamităţilor naturale produse, pe 20 februarie, pe magistrala feroviară Bucureşti-