Pentru cei care nu ştiu, ce înseamnă Idelier Concept Store?
Silvia Şerban: Este un concept, unul pe cât de simplu pe atât de complex, conform principiului, „less is more". Imaginează-ţi un artist în atelier, cu o suprafaţă de lucru, o pânză pe care pictează, o foaie pe care desenează. Gândeşte, lucrează, adaugă, şterge, rupe. Asta facem noi aici, adăugăm acele idei în care credem, autentificate deja sau care sperăm că pot deveni faimoase. Nu-mi place să fac lucruri diferite de dragul de a le face diferit. Dar îmi place să le fac altfel. Dacă sunt altfel şi bine şi într-adevăr transmit un mesaj puternic, atunci sunt mulţumită.
Cum s-a născut Idelier? Simţeai nevoia să ai un spaţiu al tău, care să te reprezinte?
S.Ş.: Dorinţa exista mocnită încă din timpul facultăţii. Îmi plăcea foarte mult ideea lui Andy Warhol, cu a lui Factory, dar nu mi-am propus: termin şcoala şi o să am şi eu o Factory. A venit pur şi simplu din necesitatea pieţei. Existam aici ca atelier şi la un moment dat am simţit că începe să se creeze o nişă de consumatori, în special femei, care renunţă din ce în ce mai mult la a face shopping în marile capitale ale modei, ca să folosim limbajul curent. Deveniseră foarte permisive în a accepta şi design românesc, iar eu mi-am dorit de la început să promovez designul românesc.
De ce design vestimentar?
S.Ş.: E prima dată când sunt întrebată lucrul acesta şi acum îmi dau seama că a fost, de fapt, o dorinţă de exprimare. Sunt o persoană uşor introvertită, nu prea mă descurc cu vorbele. Cred că asta m-a atras la designul vestimentar - l-am considerat o formă de exprimare, o modalitate de a-mi arăta capacităţile, de a comunica altfel cu oamenii. Şi, prin haine, prin intermediul unui material textil pus într-o formă, cred că am reuşit.
S-a schimbat percepţia consumatorului român vizavi de modă?
S.Ş.: S-a sc