Tubul catodic este sursa dominanta de valori a adolescentilor, iar modelele in viata sunt vedetele tv, Nicolae Guta si fotbalistii, asa cum arata o parte a rezultatelor sondajului CURS privind comportamentul de consum de programe audio-vizuale al elevilor cu varste cuprinse intre 11 si 18 ani.
Televiziunea are cea mai mare influenta in ceea ce priveste insusirea unor valori si atitudini de catre tinerii cu varste cuprinse intre 11-14 ani, respectiv 15-18 ani, surclasand familia si scoala.
Vedetismul, sexualitatea, lipsa de scrupule, violenta, vulgaritatea, senzationalul sunt cateva dintre "valorile" pe care tinerii si le asuma prin intermediul televizorului, pe care-l vizioneaza peste trei ore zilnic in proportie de 56%.
Rezultatele sunt sustinute de ultimul studiu realizat de CURS la cererea CNA privind "comportamentul de consum de programe audio-vizuale ale elevilor cu varste cuprinse intre 11-14 ani, respectiv 15-18 ani".
TVFAGIE. 50% dintre tineri sustin ca vizioneaza posturile dupa ora 19, 32% dupa-amiaza, intre 13-19 si 17% dimineata intre orele 6:00-13:00. Perioada de expunere la televizor in timpul saptamanii dupa orele 19:00 este mai mare la baieti decat la fete(46% baieti intre 11-14 ani si 52% baieti intre 15-18 ani).
Elevii cu varsta de 11-14 ani din urban aloca mai mult timp vizionarii in timpul saptamanii in comparatie cu cei din rural – 60% vs 54%. Situatia sta tocmai invers in grupul celor cu varste de 15-18 ani – 55% rural vs 52% urban.
La sfarsit de saptamana televiziunea are un public format din adolescenti in proportie de 63%, care urmaresc peste 3 ore oferta de programe. Elevii din grupul 11-14 ani urmaresc emisiunile tv intr-o proportie mai mare (68%) peste 3 ore zilnic, comparativ cu elevii din al doilea grup, 15-18 ani, care in proportie de 59% urmaresc peste 3 ore zilnic e