Consilierii județeni vor să plătească terți, ca să afle care este oportunitatea concesionării, propuse de către conducerea aeroportului. Fără o finanțare certă, în prag de aderare la Spațiul Schengen, unii consilieri dezgroapă ideea mutării aeroportului într-o altă localitate. Pe terenul din zona aeroportului se cere în momentul de față până la 120 de euro pe mp.
Viitorul Aeroportului din Oradea este în aer. Consilierii județeni ar fi trebuit să voteze concesionarea lucrărilor de reabilitare, operare și întreținere a aeroportului orădean, astfel încât toate riscurile unei investiții neprofitabile să fie preluate de către concesionar. În loc să fructifice ultimele luni de dinaintea aderării României la Spațiul Schengen, care va avea loc în primăvara lui 2011, consilierii județeni au dezgropat însă idei vechi de mai mulți ani, precum cea de a muta aeroportul. În cele din urmă, s-au decis să facă un nou studiu de oportunitate, dar de această dată să fie realizat de către o firmă specializată, din exterior. „Trebuie să fie o firmă care are și relații externe, care să nu fie numită de Consiliul Județean", a spus în această dimineață Gheorghe Pasc, directorul general al Aeroportului Oradea. Acesta nu știe cât costă un astfel de studiu, dar este ferm convins că, „tot la concesionare se va ajunge".
Nebuloasă
Conducerea aeroportului a subliniat că, la momentul actual, nu există o sursă certă de bani pentru realizarea obiectivelor de dezvoltare şi modernizare ale Aeroportului Oradea. „Nu știm dacă vom putea accesa surse de finanţare prin Programul Operațional Sectorial de Transport. Pentru noul terminal nu se pune problema, nefiind eligibil la finanţare prin acest program", a arătat Viorel Băican, șef birou Investiții și Achiziții Publice la Aeroportul Oradea. Între timp aeroportul pierde banii care ar putea veni de la turiștii străini atrași de Băile Felix ș