Un curs universitar pe model francez pregăteşte anual, la Bucureşti, între 25 şi 30 de tineri români în tainele afacerilor. Diplomele sunt recunoscute în Uniunea Europeană, iar studenţii au asigurat, la absolvire, un loc de muncă avantajos.
La 22 ani de ani, Andrei Lenart, din Oneşti (judeţul Bacău), are atitudinea şi privirea sigură a celui care ştie ce are de făcut. Este student în anul II la unica instituţie de învăţământ superior din România care îmbină teoria şi practica, în proporţii egale, în domeniul afacerilor: CEFORA Business School.
E o şcoală pe model franţuzesc, cu trei ani de studii, care dă burse tuturor studenţilor în primii doi ani şi diplomă de licenţă după al treilea, recunoscută în Franţa şi în toată Europa occidentală.
Studenţi doar cu admitere
„Chiar m-am gândit că aş putea urma un master în Franţa, în caz că lucrurile nu ar merge bine aici. Nu că n-ar merge bine“, spune Andrei, care lucrează deja part-time la Michelin, firmă care îi plăteşte şi şcolarizarea. La fel, alte corporaţii multinaţionale ori mari firme franţuzeşti plătesc taxele de şcolarizare pentru toţi cei 30 de studenţi ai şcolii care este situată vizavi de Politehnica bucureşteană. Dar acesta ar fi planul „B“, de care Andrei nu crede că va avea nevoie vreodată. El a ales de la bun început firma de anvelope, dar şi firma de anvelope l-a ales pe el pentru a fi format ca angajat Michelin.
Şcoala pe model francez presupune o admitere destul de riguroasă, în vară, ca şi la celelalte universităţi, cu cel puţin două interviuri consecutive. Primul are loc la şcoală, al doilea – la firma care ar urma să plătească pregătirea fiecărui înscris. Apoi, doi ani de cursuri şi de practică: alternativ, câte o săptămână.
Un sistem foarte diferit faţă de cel tradiţional universitar românesc în care se face multă teorie, uneori inutil de multă, şi aproape deloc prac