Buzău va fi primul judeţ în care surdo-muţii vor putea să apeleze Serviciul unic de urgenţă 112, azi fiind realizată prima testare a aparaturii cu ajutorul căreia persoanele cu dizabilităţi vor putea cere ajutorul autorităţilor atunci când sunt în dificultate.
Propunerea de a crea un sistem prin care persoanele cu deficienţe de vorbire şi auz să aibă acces la Serviciul 112 aparţine organizaţiei neguvernamentale 1 Iunie din Buzău, coordonată de o buzoiancă al cărei fiu este surdo-mut.
Potrivit coordonatorului Asociaţiei 1 Iunie, Ionica Tarău, un apel venit la dispeceratul pentru surdo-muţi poate fi iniţiat cu ajutorul tehnologiei 3 G. Practic, orice surdo-mut, având un telefon şi un abonament 3 G, poate iniţia un apel video pentru a anunţa o situaţie de urgenţă. Apelul este preluat de interpreţi în limbajul mimico-gestual care, după ce discută cu apelantul, pot transmite mai departe informaţiile către Sistemul unic de urgenţă 112.
Avantajul este că, odată preluat apelul de către o persoană autorizată, pot fi transmise echipajelor de intervenţie şi primele informaţii despre starea unui pacient surdo-mut.
"Persoanele surdo-mute din judeţul Buzău vor avea în sfârşit acces la Serviciul unic de urgenţă 112. Astăzi am testat sistemul, iar lucrurile au decurs perfect. Este pentru prima dată după ani de zile când am reuşit împreună cu autoritatea publică locală, în speţă Prefectura Buzău, printr-un parteneriat, să susţinem pentru surdo-muţi Serviciul 112. La acest moment, sistemul este limitat pentru că nu am avut finanţare de nicăieri decât aportul Asociaţiei 1 Iunie la care s-a completat subvenţia obţinută de Ministerul Muncii. Telefoanele 3 G sunt destul de scumpe, la fel şi abonamentele. Deocamdată, avem patru astfel de telefoane şi zece modemuri internet prin camere web", a Ionica Tarău.
Dispeceratul va deveni funcţional de la sfârşitul ac