Ambianta culturala care a dominat Piata Enescu in perioada 7-16 iulie s-a transformat intr-un punct de atractie pentru bucuresteni, care, inclusiv in seara finalei Campionatului Mondial de Fotbal, au facut neincapator spatiul dintre restaurantul Cina, Ateneul Roman si Biblioteca Centrala Universitara, vizavi de Palatul Regal, pentru a asculta Mozart.
Personal ma asteptam la aceasta reactie a publicului fata de Mozart Fest 2006, dupa ce am vazut in repetate randuri acelasi fenomen in ultimii ani, la Festivalul "Enescu" sau la Festivalul Artelor. Si atunci, ca si acum, uimirea oamenilor din zona culturii era la fel de mare.
Cum, nu avem a ne plange ? Chiar atat de multa lume are nevoie de cultura, de muzica clasica, de Mozart, de un spatiu in care pur si simplu ti se ofera ocazia de a asista la un fenomen cultural viu (si nu inchis intre peretii unei biblioteci, sali de spectacol), atractiv, al zilelor noastre? Este adevarat ca s-a apelat la unele "vulgare" modalitati moderne de a atrage publicul, imprumutate din zona publicitara. Este adevarat ca, in intreaga lume, aniversarea a 250 de ani de la nasterea lui Wolfgang Amadeus Mozart a devenit un pretext pentru tot felul de manifestari si chiar de produse pe care a fost inscriptionata emblema mozartiana. Totusi, cred ca in aceasta situatie scopul scuza pe deplin mijloacele, iar intamplarea muzicala petrecuta in miez de iulie in mijlocul Bucurestilor este un exemplu al unui eveniment cultural de impact.
Ce s-a intamplat de fapt? Incepand cu 7 iulie, timp de 10 zile, spatiul Pietei Enescu, transformat dintr-o parcare intr-un spatiu al muzicii, a fost gazda Mozart Fest. Organizat de Vienna Mozart Music Film Festival (Primaria din Viena) si Primaria Municipiul Bucuresti prin Centrul de Proiecte Culturale al Municipiului Bucuresti - Arcub, evenimentul bucurestean a fost inclus in calendarul anului int