Compania Eurostar, care a fost criticata dur pentru proasta gestionare a defectiunii care a paralizat traficul feroviar sub Canalul Manecii, a recunoscut luni lipsa de comunicare, dar a dat vina pe Eurotunnel, responsabila de administrarea tunelului, relateaza AFP consultata de Mediafax.
"Comunicarea a fost foarte proasta in noaptea de vineri spre sambata" cand cinci trenuri si peste 2.000 de pasageri au ramas blocati in tunel, a recunoascut directorul general adjunct al Eurostar, Nicolas Petrovic, intr-o conferinta de presa.
"Evacuarea a durat mult, iar clientii nostri au suportat intarzieri inacceptabile, care au fost mult prea lungi", a recunoscut Petrovic.
"Este imposibil sa implementezi un sistem alternativ de pe o zi pe alta" pentru transportul pasagerilor blocati, a adaugat acesta, referindu-se la cele aproape 75.000 de persoane afectate in trei zile.
Presedintele francez, Nicolas Sarkozy, l-a convocat luni pe Guillaume Pepy, care este presedinte al Eurostar dar si al Cailor ferate franceze (SNCF), pentru a-i cere lamuriri, solicitand punerea in functiune a unui dispozitiv de informare pentru calatori.
"Trebuie sa imbunatatim informarea in tunel" si "sa crestem numarul trenurilor de interventie si al locomotivelor pentru ca in cazul unei probleme, pasagerii sa fie scosi mai repede din tunel", a propus Guillaume Pepy, luni, la postul TF1.
Eurostar impreuna cu actionarul majoritar, SNCF, sunt frecvent criticate de calatorii afectati de lipsa de informatii si de gestionarea situatiilor de perturbare grava a traficului.
Referitor la cazul pasagerilor ramasi blocati in tunel, Petrovic nu a ezitat sa avanseze responsabilitatea Eurotunnel.
"Va trebui sa vedem care sunt responsabilitatile pentru Eurostar desigur, dar si ale Eurotunnel, care raspunde de evacuarea trenurilor si