Dupa ce a pierdul primul loc in clasamentul mondial al producatorilor de autoturisme in fata japonezilor de la Toyota, americanii de la General Motors cauta solutia pentru relansare intr-un mic orasel din China. Liuzhou este o localitate mica, dar unde se va decide viitorul unei companii de talie mondiala.
General Motors a venit la Liuzhou pentru a produce minivanul de talie mica Wuling Sunshine, cel mai vandut model din gama lui in China. Peste 460.000 de astfel de minivanuri ajung anual in garajele chinezilor. Masina costa 3.700 de dolari, are un motor de 0,8 litri, prinde o viteza maxima de aproape 100 de kilometri pe ora si cantareste mai putin de 1.000 de kilograme.
Fabricat departe de cuceririle tehnicii, micutul Wuling SunShine este facut cu ajutorul unei linii de asamblare demodata, desprinsa parca din Detroitul anilor ‘40. Totusi, costul redus de productie este si cheia pe care mizeaza compania americana.
Seful General Motors pe sectorul Asia Pacific, Nick Reilly, a afirmat ca productia unui autoturism costa aproximativ 100 de dolari, o cifra favorabila pentru companie, chiar daca planurile producatorului sunt sa investeasca peste 350 de milioane de dolari in construirea unei fabrici moderne care sa scoata motoare de 1,1 litri pentru Wuling Sunshine.
Integral in EvZ
Dupa ce a pierdul primul loc in clasamentul mondial al producatorilor de autoturisme in fata japonezilor de la Toyota, americanii de la General Motors cauta solutia pentru relansare intr-un mic orasel din China. Liuzhou este o localitate mica, dar unde se va decide viitorul unei companii de talie mondiala.
General Motors a venit la Liuzhou pentru a produce minivanul de talie mica Wuling Sunshine, cel mai vandut model din gama lui in China. Peste 460.000 de astfel de minivanuri ajung anual in garajele chinezilor. Masina costa 3.700 de dola