Declarația ministrului a fost făcută în timpul unei vizite la Șantierul Magistralei 5 de Metrou Eroilor - Drumul Taberei.
Ramona Mănescu a declarat că FMI a cerut României ca privatizarea CFR Marfă să se încheie cel mai târziu la 15 octombrie. Ministrul Transporturilor a mai anunțat că miercuri va avea discuții cu FMI pe tema privatizării companiei de stat.
„Acele 60 de zile din Hotărârea de Guvern erau prevăzute în scrisoarea-acord cu FMI. 60 de zile, dar nu mai târziu de 15 octombrie. A fost cerinţa FMI în scrisoare cu board-ul”, a explicat ministrul.
Guillermo Tolosa, reprezentantul FMI pentru România și Bulgaria, a declarat recent pentru agenția Agerpres că autoritățile române nu au avut nici un termen limită din partea FMI.
„România şi-a îndeplinit obligaţiile din scrisoarea de intenţie, care au inclus iniţierea unui proces de privatizare a CFR Marfă. Există, de asemenea, un angajament ferm pentru transferul proprietăţii şi al controlului, dar nu a fost stabilit niciun deadline în acest sens, în condiţiile în care aceste lucruri depind de factori pe care Guvernul nu îi poate controla”, a spus Tosola.
Oficialul Fondului Monetar a adăugat că este „prea devreme” pentru a spune dacă Guvernul are vreo responsabilitate în eșecul privatizării CFR Marfă.
Autoritățile de la București s-au angajat în scrisoare de intenție trimisă FMI de Guvernul României să finalizeze privatizarea CFR Marfă până la mijlocul lunii octombrie.
Conform Agerpres, compania Grup Feroviar Român (GFR) a fost declarată câștigătoare a competiției pentru privatizare, iar contractul de vânzare cumpărare a pachetului de 51% din capitalul social a fost a semnat pe 2 septembrie. Prețul oferit a fost de 202 milioane de euro și asumarea unor investii de 900 milioane de euro.
Privatizarea a eșuat, întrucât nu au fost îndeplinite clauzele suspensive, iar GFR nu a