Ministerul Afacerilor Externe şi Ambasada SUA la Bucureşti au lansat, marţi, a treia ediţie a campaniei de informare a românilor despre obţinerea de VIZĂ SUA, în vederea reducerii ratei de refuz a solicitărilor, precum şi a ratei de depăşire a şederii peste durata vizei.
"Având în vedere succesul care a fost înregistrat în primele două etape ale acestei campanii demonstrat şi prin nivelul în scădere a ratei de refuz - în 2009 era de 26,3%, în 2010 de 24,8%, iar în 2011 de 22,4% - am decis să continuăm cu o nouă etapă programul. (...) În acest an ne-am propus să transmitem mesajul către cetăţenii interesaţi pentru a obţine o VIZĂ temporară pentru SUA prin intermediul reţelei Facebook cu ajutorul unui program special creat care va fi completat de un spot radio", a explicat secretarul de stat în MAE Bogdan Aurescu.
El a arătat că principala noutate a campaniei din acest an, cu sloganul "Dacă vrei să ai America la picioare trebuie să ai România în inimă", este oferirea de informaţii suplimentare legate de rata de depăşire a termenului de şedere în SUA. Aceasta deoarece rata de depăşire (over stay) ar putea să reprezinte un nou criteriu pentru accederea României în programul Visa Waiver, conform noii legislaţii care este în proces de adoptare în SUA.
Aurescu a reiterat importanţa ca românii care aplică pentru VIZĂ SUA să respecte toate criteriile solicitate, iar în caz de refuz să nu introducă din nou formular de aplicare în condiţiile în care nu au intervenit modificări în situaţia lor economică şi socială.
"Pregătirea foarte bună a dosarelor de candidatură pentru viză e foarte importantă, în aşa fel încât prin această componentă să reducem în continuare rata de refuz. E foarte important ca cel care a aplicat pentru VIZĂ SUA în condiţiile actuale când rata se calculează la numărul de aplicaţii şi a fost respins,