Tanara deschide pachetul si pescuieste din el o tigara lunga si sexi. Ceva i se prinde de coltul unghiei: o bucata subtire de carton pe care e imprimata silueta neagra a unui fumator taiata de un cerc rosu pe care scrie MENTOL & SLIM. Sprancenele se arcuiesc a mirare. Se pare ca povestea de dragoste dintre guvernul Romaniei si industria tutunului continua.
Citeste in continuare cum companiile de tutun folosesc imaginea guvernului Romaniei si guvernul nu are nimic impotriva.Pe spatele cartonului, printre diverse indemnuri si indicatii, e adresa unui site care contine, gata scris, un email care incepe asa: “Sunt un fumator adult si ma opun propunerii de interzicere a tigaretelor mentolate si a celor de tip slim, prevazuta in proiectul de Directiva privind Produsele din Tutun. Guvernul roman se opune, de asemenea, interzicerii tigaretelor mentolate si a celor de tip slim.”
Email-ul trebuie semnat cu nume, prenume si adresa electronica a expeditorului pentru a fi trimis, cu doar un click, catre toti cei 31 de europarlamentari ai Romaniei. Este o actiune clasica a industriei tutunului de a-i convinge pe europarlamentari sa voteze impotriva Directivei anti-tutun a Comisiei Europene. Site-ul respecta prevederile legale europene, dar mesajul pe care fumatorii romani sunt indemnati sa-l trimita europarlamentarilor cuprinde trei argumente cel putin ciudate.
GUVERNUL ROMANIEI A DEVENIT UN ARGUMENT PENTRU INDUSTRIA TUTUNULUI
Primul apare, la loc de cinste, chiar din a doua propozitie: “Guvernul roman se opune, de asemenea, interzicerii...”. Cum a ajuns guvernul Ponta sa sustina pozitia industriei tutunului la Bruxelles (alaturi de Romania doar Cehia, Bulgaria si Polonia au mai votat in favoarea industria tutunului)?
Pe scurt, povestea suna asa: Ministerul Sanatatii a alcatuit un memorandum prin care recomanda sustinerea masurilo