Cheltuielile de publicitate ar urma sa scada si anul acesta in Romania, dar mai temperat, potrivit celor mai noi estimari ale agentiei Initiative, care a publicat, joi, raportul Media Fact Book 2011. Acesta estimeaza ca pana la sfarsitul anului cheltuielile nete totale de publicitate vor atinge 306 milioane de euro, cu 3% mai putin fata de 2010 (316 milioane euro), piata de publicitate TV urmand sa scada usor sub pragul de 200 de milioane de euro. Initiative apreciaza ca anul viitor piata de publicitate va reveni pe crestere.
Potrivit Media Fact Book 2011, Internetul ramane singurul mediu care inregistreaza o crestere a bugetelor de publicitate atrase, urmand sa atinga 34 de milioane de euro anul acesta - dupa cum a estimat agentia si in raportul Digital Fact Book, publicat saptamana trecuta. Initiative apreciaza ca anul trecut Internetul a egalat printul din punct de vedere al investitiilor de publicitate atrase (26 de milioane de euro) si urmeaza sa il depaseasca in cursul acestui an.
Tot in 2011 va depasi si publicitatea outdoor, ajungand al doilea mediu din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate, dupa TV.
Estimari Initiative Media - 2011 vs. 2010:
Cheltuieli nete totale: 306 milioane euro, in scadere de la 316 milioane euroTV: 198 milioane euro, in scadere de la 209 milioane euroPrint: 24 milioane euro, in scadere de la 26 milioane euroRadio: 20 milioane euro, in scadere de la 21 milioane euroOutdoor: 30 milioane euro, in scadere de la 33 milioane euroInternet: 34 milioane euro, in crestere de la 26 milioane euroIntr-un argument publicat in deschiderea raportului Media Fact Book 2011, Lucian Croitoru (BNR) este citat spunand ca "semnele unui reviriment economic sustenabil se manifesta deja. Rate pozitive de crestere in ultimul trimestru din 2010 si primul trimestru din 2011 sugereaza ca perioada de recesiune s-a inch