Tribunalul Bucuresti a admis in parte actiunea formulata de Grupul de clienti BCR (denumit G1) in dosarul nr.51316/3/2010, declarand abuzive comisionul de administrare si cel de monitorizare a riscului (prezent doar in contractele de nevoi personale). Clauzele care le reglementau au fost declarate nule, banca fiind obligata sa le inlature din contract. Banca a fost obligata sa restituie toate sumele incasate cu acest titlu, de la semnarea contractului pina la momentul executarii hotaririi. In fine, banca a fost obligata sa achite cheltuielile de judecata ocazionate de acest proces, adica 70.000 RON. De cealalta parte, oficialii BCR au explicat pentru HotNews.ro ca BCR va face recurs la Curtea de Apel, întrucât "apreciem că fiecare judecător este îndreptățit la propria opinie, iar majoritatea covârșitoare a deciziilor judecătorești anterioare au dat câștig de cauza băncii pe spete asemănătoare, incluzând toate cazurile judecate la Înaltă Curte de Casație și Justiție.
Vezi in text pozitia ambelor parti.
"Dupa mai mult de un an de zile de la declansarea procesului, precum si dupa un proces de ordonanta presedintiala “cistigat” de banca (o “victorie” care acum i s-a intors impotriva, intrucit va trebui sa plateasca si sumele incasate cu titlu de comision pe perioada de un an si doua luni de la respingerea cererii de OP), putem spune, cu o anumita doza de bucurie ca, in sfirsit, am cistigat.
S-a demonstrat in sfirsit, pe fondul dreptului, ca in contractele BCR cu clientii sai de retail, sunt ascunse clauze abuzive. Comisioanele considerate de Tribunalul Bucuresti drept abuzive nu sunt nimic altceva decit dobinzi ascunse de banca sub denumirea de “comisioane” pentru care banca mama a BCR, Erste, a fost sanctionata cu amenda de CE si de CJUE si cu interzicerea praticarii de asemenea comisioane in intreaga Europa", spun reprezentantii client