De ani buni, pe piata auto este un razboi rece, mai mult al orgoliilor, intre proprietarii de masini germane si cei care au japoneze. Primii spun ca nemtii fac cele mai adevarate masini, cele mai de fite, iar ceilalti spun ca japonezele sunt cele mai fiabile, iar dupa ce ai avut una, nu-ti mai trebuie masina europeana. Pana acum putin timp se parea ca nemtii vor castiga totusi razboiul popularitatii, dar asiaticii vin tare din urma iar acum poti fi trendy si intr-o masina japoneza.
Luna de luna, datele privind vanzarile de masini din Romania arata un curent cat se poate de clar: masinile marcilor japoneze inregistreaza cele mai mari cresteri procentuale, adesea de peste 200%.
Simplu, veti spune, pentru ca atunci cand vinzi patru masini in loc de doua, poti spune ca ai dublare, fara ca numarul de unitati sa insemne ceva.
Cu toate acestea, marci precum Toyota, Nissan, Mazda, Honda si Mitsubishi au inceput sa vanda destul de multe masini in Romania, suficiente incat aceste sa fie luate in seama. Vin tare din urma Suzuki, Lexus si Subaru. Asta nu inseamna ca BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen si Opel stau mai rau.
De ce castiga japonezele teren? Simplu! Se iau niste studii gen JD Power, privind satisfactia clientilor, se ofera o masina cu dotari standard suficiente cat sa fie omul multumit si se face o campanie de promovare a fiabilitatii absolute de genul „Ai vazut tu vreo Toyota cu capota ridicata?”.
Pe de alta parte, clienti cu educatie medie-superioara, multumiti de japonezele lor, discuta pe forumuri auto despre imaginea „nepatata” a masinilor din dotare si ofera spre comparatie cazuri cu BMW, Mercedes-Benz si Audi in care manelisti si bijnitari asculta muzica specifica, mananca seminte si scuipa afara din masina cojile.
Dorinta de a epata si de a fi altfel decat turma te duce pana la urma tot intr-o turm