AdMarket 2008, cel mai anticipat studiu al industriei romanesti de publicitate, realizat de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) in colaborare cu D&D Research, debuteaza la 1 octombrie cu o serie de noutati semnificative – o clasificare pe servicii specifice, aparitia sectiunii dedicate agentiilor de media, un panel de trei ori mai mare, ajungand la 700 de clienti initiali in baza de date.
“Scopul acestui studiu este sa avem o evaluare corecta si completa a pietei de publicitate, sa vedem felul in care suntem perceputi de catre arbitrii nostri, clienti si adresantii mesajului publicitar. Vorbim de mai multa obiectivitate, de un panel mult mai mare, de o baza de date formata din cele mai importante 700 de branduri, de intrebari mai bine puse. Acest studiu este o unealta de management”, a declarat Stefan Iordache, presedintele UAPR si COO Leo Burnett Romania, in cadrul unei intalniri cu jurnalistii.
La randul sau, Dan Petre, managing partner al D&D Research, crede ca unul din elementele importante introduse in cadrul noului studiu se numara actualizarea si separarea listelor de agentii pe categorii – advertising/full services si media.
“In sectiunea separata de Media vom urmari care sunt prioritatile clientului in relatia cu agentia, criteriile de evaluare ale unei agentii de media, sau vom vedea care este agentia media ideala in perceptia clientilor”.
Totodata, structura celei de-a patra editii a studiului AdMarket include elemente de masurare a eficientei campaniilor publicitare, de selectie a agentiilor, elemente specifice, precum branding, aprecieri generale (agentii care in ultimii trei ani au manifestat consistenta in executie creativa si inovatie), cea mai placuta campanie din Romania in ultimii trei ani.
Studiul se va desfasura pe parcursul a sase saptamani, in intervalul octombrie-noiembrie, iar rezultatele vor fi p