Opel va dezvalui conceptul Flextreme GT/E la Salonul Auto de la Geneva, cu sistemul de propulsie E-REV al GM, dezvoltat pentru modelul Opel Ampera.
Desi are dimensiuni mai mari si viteza maxima de peste 200 de kilometri la ora, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performante similare celor ale Ampera: o autonomie de functionare de pana la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, si o autonomie totala de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.
Spre deosebire de un autovehicul hibrid, rotile conceptului sunt tot timpul actionate electric. Pentru calatorii de pana la 60 de kilometri, energia este asigurata de un pachet de baterii litiu-ion in forma literei T, amplasat sub podea si scaunele din spate.
Totusi, spre deosebire de un autovehicul electric actionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E elimina orice grija privind autonomia de deplasare si teama de a ramane fara sursa de energie. Micul generator/motor pe benzina produce curent electric fara discontinuitati, in cazul in care resursele bateriei sunt scazute. Astfel, autonomia este extinsa peste 500 de kilometri, pana in momentul in care se poate reincarca bateria prin conectare la reteaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului.
Motorul unitatii de propulsie electrice genereaza instantaneu un cuplu substantial de 370 Nm, ce asigura performante de exceptie si o accelerare proiectata de la 0 la 100 km/h in mai putin de 9 secunde.
Conceptul Opel Flextreme GT/E, ce are o lungime de 4,7 metri, ilustreaza cum tehnologia propulsiei electrice cu autonomie extinsa (E-REV) poate fi utilizata la autovehiculele de dimensiuni mari sau medii, precum si la autovehicule compacte, cum este viitorul Ampera.
Modelul are o